Article Terkini Dari Penulis

Farah Natasya

Ayam Tiram Thai, sajian enak negara Gajah Putih, sesuai ‘tekak’ Melayu

  AROMA masakan menyelerakan dengan garapan rempah ratus menjadi kemestian bagi masakan Thailand. Sajian dari negara Gajah Putih itu kaya dengan rasa aslinya. Dalam setiap menu,...

Jepun teruskan Olimpik Tokyo 2020 semasa pandemik, ini puncanya…

  MUNGKIN ramai yang tertanya-tanya Jepun masih tegar meneruskan temasya Sukan Olimpik Tokyo 2020 walaupun kes Covid-19 semakin meningkat di seluruh dunia. Sukan peringkat dunia ini...

Twitter tampil fitur baru, lebih jaga privasi pengguna, elak buli siber

  TWITTER adalah antara media sosial yang menjadi kegilaan zaman sekarang. Laman sosial ini memberi peluang pengguna bebas berinteraksi dengan sesiapa sahaja dan berkongsi pendapat tentang...

[VIDEO] Resipi Ayam Masak Kicap Berempah dengan sambal. Terlajak sedap menambat selera

  DALAM kebanyakan resipi ayam, Ayam Masak Kicap antara resipi yang menjadi pilihan ramai kerana penyediaannya yang mudah. Berbicara mengenai sajian ini, tentunya korang akan terbayangkan...

Aiskrim Durian ‘homemade’ 5 bahan, sedap dan gebu

  DURIAN merupakan buah kegemaran ramai orang. Malah raja buah ini sentiasa menjadi tumpuan peminatnya terutama pada musim durian sekitar Jun hingga Ogos setiap tahun. Memandangkan...

Kucing murung, sugul ditinggalkan tuan, hampir bunuh diri

  KEHILANGAN orang tersayang boleh membawa kesengsaraan. Kadangkala kedukaan itu tidak mampu untuk ditanggung. Duka akibat kehilangan ataupun 'grief' dikaitkan dengan pelbagai situasi seperti kehilangan seseorang,...

‘Tidak’ dibenarkan sakit, hospital kurang katil. Doktor pesan orang ramai jaga kesihatan

  SITUASI Covid-19 di negara kita kian meruncing dan mencapai tahap kritikal. Walaupun hampir setahun kita cuba mengawal penularannnya, bilangan kes semakin meningkat. Sejarah hitam buat...

Hainan Chicken Rice, resipi mudah disediakan

  MESTI korang tertanya-tanya macam mana nak sediakan nasi ayam hainan yang mudah dan cepat kan? Jangan risau. Melalui perkongsian @JiaLeWoh di aplikasi tiktok ni, korang...

Katak dijadikan haiwan kesayangan, video geletek dapat 1juta tontonan

  KATAK merupakan sejenis haiwan amfibia yang mempunyai kaki belakang yang panjang, badan yang pendek, mata bulat dan jari berselaput. Reaksi kebanyakan orang apabila terpegang atau...

Ramai geram badak air dua ‘beranak,’ aksi ceria raih perhatian ramai

DUDUK di rumah sepanjang perintah kawalan pergerakan ini adakalanya membosankan. Melihat video haiwan di zoo contohnya sekurang-kurangnya mengurangkan tekanan dan kebimbangan. Aksi dua ekor badak...

Baca Lagi

‘My crush hati, ada love.’ Minat sejak umur 11 tahun, isteri Fizo Omar dedah detik awal perkenalan. Sweet Habis!

PERKONGSIAN Fazeera Nazri yang merupakan permaisuri hati pelakon dan usahawan, Fizo Omar membuatkan ramai teruja. Manakan tidaknya, sejak berumur 11...

Banyak post sweet-sweet di FB isteri, warga maya terkejut & syak suspek tembak KLIA psiko. ‘Hati-hati wanita’

KES tembak di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Terminal 1 menjadi perhatian ramai. Masakan tidak, sedang negara merayakan Aidilfitri,...

Quaternary care tangani situasi perubatan serius. Pakar ini kongsikan peranan & golongan mana yang memerlukan perkhidmatan itu

QUATERNARY care atau penjagaan kuartenari merujuk kepada tahap penjagaan kesihatan melibatkan perkhidmatan perubatan yang sangat khusus dan canggih. Bersama Pengarah...

Ditipu bertahun, isteri tuntut cerai mas kahwin berupa emas palsu

  BERKAHWIN mengikut kemampuan, jangan akhirnya memakan diri. Ini susulan kisah anak perempuan mantan ketua masyarakat di Purwakarta, wilayah Jawa...

Suspek kes tembak KLIA dicekup di Kota Bharu bersama pistol, polis sahkan kejadian bermotifkan hal peribadi, 10 info berkaitan

KES tembak pengawal peribadi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) baru-baru ini menjadi perhatian ramai. Mensasarkan isterinya yang...

Momen salam raya pemuda keturunan Cina dengan ibu susuan bikin sebak, rupanya dijaga sejak bayi. ‘Terima kasih Mak’

SEBAK dan meruntun hati, momen sesi bermaafan dan bersalaman sempena Aidilfitri seorang pemuda baru-baru ini tular hingga meraih 3.1...

‘Mata tengok Karmila je, copy arwah ayahnya.’ Wajah persis Hani Mohsin, penampilan anak Tiara Jacquelina jadi tumpuan

BERSEMPENA lebaran baru-baru ini,  Puan Sri Tiara jacquelina berkongsi gambar sekeluarga menerusi laman Instagram miliknya. Menerusi hantaran tersebut, isteri kesayangan...

‘Itu gigi Tok Ma.’ Gelagat Tiara hampir buat Achey muntah

GELAGAT anak pelawak, Achey, Nur Tiara Zinnirah sentiasa mengundang perhatian dan mencuit hati netizen. Kali ini pula, Tiara hampir membuatkan...

Hanis Zalikha hamil anak ketiga? Hairul Azreen posing pegang perut undang ucapan tahniah warga maya

MEMUAT naik foto menampakkan 'baby bump', pelakon Hanis Zalikha didakwa warga maya sedang hamil anak ketiga. Hantaran di Instagram...

‘Ini pagar motosikal paling mahal, kalau dekat Malaysia risau mampu bertahan 3 jam sebelum kena rembat’ – Netizen

BAGI peminat motosikal RX-Z, nilai untuk sebuah jentera roda dua tersebut kadang-kadang tak masuk akal. Mana tidaknya, harga boleh mencecah...

Anak-anak sumber kekuatan Bella Astilah.’ Mereka buat saya tenang, reda & kuat’

SUSUK tubuh wanita bergelar isteri dan ibu bernama Bella Astilah ini cukup kental jiwanya itu. Tabah dan kuat semangat...

Kronologi insiden tembak pengawal peribadi di KLIA, isteri suspek masih trauma. ‘Doakan kesembuhan Along’

ISTERI suspek insiden tembakan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Terminal 1 meluahkan rasa terkejut dan trauma. Wanita yang...