Article Terkini Dari Penulis

Zaiton Manaf

Nak kulit wajah cerah, amalkan petua ini. Guna nasi & daun pegaga, kisar jadikan masker. 100 peratus berkesan!

PEGAGA atau nama saintifiknya centella asiatica adalah sejenis tumbuhan daripada keluarga daun parsli. Bagi penggemar ulam, tumbuhan tersebut antara yang menjadi pilihan untuk dimakan bersama...

Bad Indigo meninggal dunia di tempat kerja di Ampang. Rakan selebriti, bekas isteri terkejut

NEGARA kehilangan satu lagi anak seni apabila penyanyi, Bad Indigo atau nama sebenarnya, Badrul Izhan Yeop Abdullah meninggal dunia di tempat kerjanya di sebuah...

Dapur tetap cantik, bersih dan kemas walau sudah berbelas tahun. Wanita ini kongsi tip, elak letak barang atas table top!

Dapur tetap cantik, bersih dan kemas walau sudah berbelas tahun. Wanita ini kongsi tip, elak letak barang atas table top! BERSIH, kemas dan tetap kelihatan...

Diceraikan suami akibat tidak disukai mertua, wanita baru 4 bulan bersalin meluah rasa sedih…

Diceraikan suami akibat tidak disukai mertua, wanita baru 4 bulan bersalin meluah rasa sedih... TULAR satu video di media sosial berkenaan seorang wanita muda meluahkan...

Tosei homemade resipi air tangan arwah nenek, guna lebihan nasi sejuk jer. Wanita ni kongsi tip, memang jadi!

JIKA di rumah kebetulan ada lebihan nasi sejuk semalam, pasti anda hanya terfikir untuk dijadikan nasi goreng, apam atau roti sahaja, kan? Sebenarnya, anda boleh...

‘Kelakar, mudah terhibur. Sebiji perangai mommy.’ Gelagat comel Rina ketawa sampai mata tertutup bikin ramai terhibur. Lucu!

SEBUT sahaja nama Rina, si comel yang merupakan anak kesayangan pasangan Ryzal Ibrahim dan Maryam itu, pasti ramai yang terbayang gelagatnya yang aktif serta...

An Najwa, Nurul Ajeerah sedia berentap di gelanggang NSL 2023. Kehadiran pemain import bakar semangat

PENGHIAS muka hadapan SinarPlus kali ini membawakan dua personaliti sukan bola jaring, An Najwa dan Nurul Ajeerah yang sedang menggegar Netball Super League (NSL) 2023. Sememangnya,...

‘Sepadan muka pun hampir sama.’ Sufian Suhaimi hantar rombongan merisik raih perhatian. Warga maya titip ucapan tahniah

PENYANYI Sufian Suhaimi menerusi satu perkongsian dikatakan menghantar rombongan merisik teman wanitanya yang dikenali sebagai 'Sayang'. Majlis tersebut berlangsung di kediaman wanita berkenaan berlangsung pada...

‘Kecil-kecil dah ada jawline, ikut ayahnya ni.’ Comelnya, hidung mancung.’ Syifa Melvin kongsi wajah anak raih perhatian ramai

HAMPIR sebulan menimang cahaya mata, pempengaruh Syifa Melvin dan suami yang juga pemain bola sepak, Safawi Rasid mendedahkan wajah bayi sulung mereka. Bayi yang diberi...

‘Didikan baik seorang ibu.’ Anak Irma Hasmie hadiah kad, ucapan istimewa sempena hari lahir ayahnya raih pujian. Sweet betul!

KELIBAT pelakon dan hos Irma Hasmie seolah-olah hilang dari radar industri seni buat seketika. Pun begitu, pemilik nama sebenar Irma Hasmie Ibrahim itu masih aktif...

Baca Lagi

Usia 52 tahun, wanita ini berjaya tamatkan maraton 120km. ‘Hebat Mak Fit, inspirasi orang muda

  IBARAT perjalanan sehala dari Kuala Lumpur hingga Sungkai, seorang wanita berusia 52 tahun berjaya menamatkan larian ‘Virgin Ultra Maraton’...

Kehamilan masuk trimester kedua, Eyra Hazali kongsi berita bakal timang anak ketiga. Tiada rezeki dapat kembar

PELAKON Eyra Hazali berkongsi berita gembira bakal menimang cahaya mata ketiga apabila kini hamil enam bulan. Menerusi sebuah video yang...

‘Saya rasa arwah sangat selesa di sana.’ Ina Naim dedah 4 kali mimpi Suhaimi Saad, wajah sangat bersih & bercahaya

PEMERGIAN penyanyi Suhaimi Saad pada November tahun lalu mengundang fenomena pada ketika itu. Pemergian Allahyarham yang sering berkongsi ilmu,...

Bertuahnya! Haji muda raih 9A SPM sempat berdoa di Raudah. ‘Jaga solat & hubungan dengan mak ayah’

BERTUAHNYA! Demikian perkataan yang bermain di fikiran apabila mengikuti kisah anak muda ini apabila beliau bakal bergelar haji muda. Sudahlah...

Tanggung sakit jarang jumpa dan percaya ujian tanda ALLAH sayang, pemuda ini tekad langgar ‘risiko’ untuk kembali normal

PERJALANAN hidup setiap manusia sebenarnya sudah disusun cukup sempurna oleh pencipta-NYA. Bahkan setiap ujian yang datang menerjah adalah petanda...

Sebaknya! Pelajar 8A SPM ke pusara bapa kongsi berita kejayaan. ‘Straight A ini untuk abah’

FOTO pelajar perempuan duduk di sisi sebuah pusara sambil memegang slip keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia meruntun jiwa sesiapa...

Berapa kali boleh guna minyak masak? Ni jawapan Dr Malar!

Dalam sehari, mesti kita tidak terlepas dari menggunakan minyak masak kan? Tidak kira la digunakan untuk masakan jenis gorengan...

Tip rare selamatkan tudung tak ‘menjadi’ akibat masuk dryer, guna freezer je. Confirm elok macam biasa!

PERNAH tak alami masalah tudung susah nak dibentuk ketika nak pakai? Lebih-lebih lagi yang diperbuat daripada kapas. Ini kerana,...

Ngopi sambil healing tepi pantai, ini keunikan Kopi Camping di Kemaman, Terengganu. Kena cuba soft cookies rare!

DAPAT menikmati secangkir kopi sambil healing tepi pantai memang satu nikmat yang sukar untuk didustakan buat peminat kafein. Apatah lagi,...

Terpisah daripada penjaga, remaja hilang di Bukit Broga ditemukan meninggal dunia, berikut kronologinya

AKTIVITI pendakian seorang remaja yang juga penghuni rumah kebajikan berakhir tragedi apabila ditemui tidak bernyawa dalam tempoh 24 jam...

Kanak-kanak 4 tahun maut, ibu kerap beri minum berkarbonat dalam botol susu

  TRAGIS. Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun di Amerika Syarikat diagnosis diabetes akibat kecuaian ibu bapanya yang gagal dalam...

Serah mas kahwin RM1,000, pasangan tular sah suami isteri. ‘Saya lakukan ini demi anak’

PASANGAN tular yang memiliki anak penyakit kronik bergelar suami isteri yang sah dalam satu majlis di Masjid Al Maarufi,...