HomeTagsResepi

resepi

Resipi ayam kukus pedas versi paling senang serius sedap!

RESIPI yang ringkas biasanya tidak pernah mengecewakan seperti menu ayam kukus pedas ini. Walaupun tampak macam biasa saja, warna pucat dan tidak garing namun ia...

Hanya kos RM20 dapat hasilkan 7 jenis homemade fish cake, terjamin bersih & halal

Hanya kos RM20 dapat hasilkan 7 jenis homemade fish cake, terjamin bersih & halal FISH cake sejenis bahan masakan yang selalu dijadikan rencah nasi, mi...

Rupanya telur masin guna telur ayam lagi sedap, jimat berbaloi cara buat pun senang!

Rupanya telur masin guna telur ayam lagi sedap, jimat berbaloi cara buat pun senang! BIASANYA telur masin dihasilkan menggunakan telur itik. Ia sering menjadi menu...

Sup ayam lada hitam berkhasiat, renih jer tak guna minyak menu ‘terpaling’ mudah

Sup ayam lada hitam berkhasiat, renih jer tak guna minyak menu 'terpaling' mudah TERDAPAT pelbagai cara dan resipi untuk membuat hidangan sup ayam. Namun uniknya resipi...

Resipi mi sup pedas ala Cina paling mudah nak buat, sedapnya hirup kuah panas-panas

Resipi mi sup pedas ala Cina paling mudah nak buat, sedapnya hirup kuah panas-panas JIKA anda biasa tengok rancangan mukbang Cina, mesti ada menu mi...

Ayam panggang Rosemary sedap sungguh! Dah rasa sekali pasti nak lagi rugi tak cuba

Ayam panggang Rosemary sedap sungguh! Dah rasa sekali pasti nak lagi rugi tak cuba BILA sebut sahaja ayam panggang pasti ramai yang suka kan? Tambah...

Tip mudah pekatkan kuah masakan dengan hanya gunakan beras, rasa pun padu. Ibu kena cuba

Tip mudah pekatkan kuah masakan dengan hanya gunakan beras, rasa pun padu. Ibu kena cuba BERAS bukan hanya menjadi nasi, pasti ramai tak mengetahui ia...

Bancuh tepung ikut cara ini, barulah cucur kucai rangup di luar lembut di dalam. Resipi terpaling mudah tetapi sedap!

Bancuh tepung ikut cara ini, barulah cucur kucai rangup di luar lembut di dalam. Resipi terpaling mudah tetapi sedap! ENAKNYA menikmati cucur panas-panas bersama teh...

Bihun goreng lebih sedap kena guna 1 bahan ini, masak koboi pun habis sekuali

BIHUN goreng tak semua orang boleh masak sempurna. Nak dapatkan bihun yang lembut, kenyal sesedap rasa pun bukan mudah. Rupa-rupanya, ada tip masak bihun goreng...

Swiss roll mini dengan warna ceria. Lembut, sedap dan padu. Ini resipi senang nak buat

KEK gulung atau sering kita panggil sebagai swiss roll memang sedap dimakan. Bukan budak-budak jer, malah mak atau bapa budak pun suka.  Kalau minum petang, mak-mak...