BARU-BARU ini tular sebuah video pekerja syarikat kurier membaling bungkusan pelanggan.
Video berdurasi 15 saat itu menjadi perhatian ramai pihak menunjukkan lambakan timbunan bungkusan yang difahamkan mengalami kelewatan penghantaran.
Kejadian tersebut dipercayai mogok susulan majikan mengurangkan komisen kerja.
Sehubungan itu, semalam J&T dalam satu kenyataan memohon maaf kepada pelanggannya di seluruh negara berhubung kejadian berkenaan dan membaling barang pelanggan.
Menurutnya, insiden berlaku disebabkan kakitangan kurang jelas mengenai sistem pengagihan bonus sehingga menjadi punca kejadian mogok serta tindakan membaling barangan milik pelanggan oleh kakitangan syarikat itu.
Baca juga Jana pendapatan lumayan bersama NIMS ADELICIOUSZ sejak usia 15 tahun
Tambahnya, bonus penuh dibayar kepada pekerja yang bekerja selama tempoh satu tahun dan ia (bonus) dibayar mengikut tempoh masa pekerja yang bekerja kurang dari satu tahun.
Susulan daripada itu, menerusi video berdurasi 57 saat yang dimuat naik melalui Facebook J&T Express Malaysia-Perak, seorang daripada pekerja terbabit menegaskan dan menafikan terdapat isu dalaman atau potongan gaji membabitkan pekerja dan syarikat itu.
Tindakan berkenaan sepatutnya tidak berlaku kerana ia melibatkan kepercayaan pelanggan yang menggunakan khidmat mereka.
Bertindaklah mengikut saluran yang betul. Moga selepas ini tidak terjadi lagi kejadian sedemikian.