PERSATUAN Bolasepak Malaysia (FAM) hari ini mengumumkan telah menjalinkan kerjasama bersama syarikat multinasional Jepun, Casio bermula 1 Mac sehingga 28 Februari 2022.
Perjanjian penajaan itu telah ditandatangani di antara Pengedar Rasmi Casio Malaysia, Pengarah Eksekutif Marco Corporation, Encik Ong Sim Jeng dan Timbalan Presiden FAM, Datuk Wira Mohd Yusoff Mahadi.
Selain itu, sebagai tanda sokongan kepada skuad Harimau Malaya yang bakal kembali beraksi selepas setahun berehat akibat pandemik Covid-19 pada baki tiga perlawanan Kumpulan G, Kelayakan Piala Dunia 2022/Piala Asia 2023 Jun ini, Casio juga telah melancarkan jam tangan edisi terhad G-SHOCK Harimau Malaya hari ini, di Wisma FAM, Kelana Jaya.
Majlis menandatangani perjanjian serta pelancaran jam tangan edisi terhad itu juga dihadiri oleh Presiden FAM, Datuk Haji Hamidin Haji Mohd Amin; Pengarah Urusan Casio Malaysia, Encik Tezuka Itsuro dan turut menampilkan dua pemain daripada skuad kebangsaan iaitu Shahrel Fikri Md Fauzi dan Irfan Zakaria serta penampilan istimewa Ketua Jurulatih Harimau Malaya, Tan Cheng Hoe.
Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pemasaran dan Tajaan FAM, Datuk Hisamudin Yahaya berkata, tajaan daripada syarikat elektronik gergasi Jepun menerusi pengedar rasminya itu adalah tanda bola sepak negara telah mula mendapat perhatian syarikat-syarikat swasta di dalam Malaysia.
Jelasnya lagi, sokongan daripada syarikat-syarikat korporat ini adalah sebahagian daripada usaha Datuk Haji Hamidin selaku Presiden FAM yang sentiasa berusaha meningkatkan kualiti serta nilai komersial badan induk bola sepak negara itu.
Sebagai simbolik pelancaran jam tangan Casio G-SHOCK edisi terhad ini, Datuk Haji Hamidin telah menjadi individu pertama yang menerima jam tangan G-SHOCK edisi Harimau Malaya dengan nombor siri 001 daripada Encik Tezuka Itsuro.
Jam tangan edisi Harimau Malaya ini menggunakan model asas G-SHOCK GA-2000-1A9, yang didatangi dengan warna tradisi Harimau Malaya iaitu hitam dan kuning serta memiliki ukiran logo Harimau Malaya sekali gus menyerlahkan lagi gaya eksklusif dan unggul.
Majlis berkenaan turut dihadiri oleh Timbalan Presiden FAM, Dato’ Sivasundaram Sithamparam Pillai bersama barisan Ahli Jawantankuasa Eksekutif FAM.
Sementara itu, Encik Tezuka turut berkongsi rasa berbesar hati dengan kesudian pihak FAM untuk menjalinkan kerjasama bersama syarikat multinasional Jepun itu.
Tambahnya, Casio sentiasa menyokong pembangunan pelbagai sukan menerusi jenama G-SHOCK. Sebagai penjaga masa rasmi untuk Piala AFF Suzuki 2020, beberapa kempen pemasaran akan dijalankan oleh pihak Casio sebagai usaha untuk mempromosikan bola sepak di rantau ASEAN.
Dengan hanya 999 jam tangan G-SHOCK Harimau Malaya yang akan dikeluarkan di pasaran, setiap jam tangan berkenaan akan diukir dengan dengan nombor siri bermula 002 sehingga 999.
Jam tangan edisi terhad Casio G-SHOCK Harimau Malaya ini boleh didapati bermula 1 Jun pada harga RM579.00 dan akan didatangi bersama sehelai t-shirt edisi terhad, gelang tangan dan beg kertas di G-Factory, outlet G-SHOCK dan outlet pengedar rasmi Casio di seluruh negara serta kedai atas talian rasmi Casio.