Guna 3 bahan di dapur untuk halau cicak

Guna 3 bahan di dapur untuk halau cicak
September 9, 2020
Faezah Muda

ANDA pening kepala memikirkan cicak yang banyak di rumah?

Lagilah setiap hari nak kena bersihkan tahi cicak yang merata di lantai dan tepi tingkap rumah.

Puas dah buat macam-macam petua untuk halau namun tak berjaya. Kalau ada banyak cicak di rumah anda, jangan risau.

Jom SinarPlus kongsikan petua halau cicak yang dijamin berkesan.

Guna 3 bahan di dapur untuk halau cicak

Bahan-Bahan:

  • 1/3 Cuka makan
  • 1/3 Air
  • 1/3 Cecair pencuci pinggan

Cara Membuat:

Campurkan semua bahan-bahan ni. Spray je kat kawasan yang biasa kena onar dan tempat persembunyian cicak.

Boleh juga spray untuk halau semut.

Selamat Mencuba!

Sumber: Roslina Hashim

Artikel berkaitan: Rupa-rupanya cukur misai, jambang pun ada teknik tertentu