ANDA pening kepala memikirkan cicak yang banyak di rumah?

Lagilah setiap hari nak kena bersihkan tahi cicak yang merata di lantai dan tepi tingkap rumah.

Puas dah buat macam-macam petua untuk halau namun tak berjaya. Kalau ada banyak cicak di rumah anda, jangan risau.

Jom SinarPlus kongsikan petua halau cicak yang dijamin berkesan.

Guna 3 bahan di dapur untuk halau cicak

Bahan-Bahan:

Iklan
  • 1/3 Cuka makan
  • 1/3 Air
  • 1/3 Cecair pencuci pinggan

Cara Membuat:

Campurkan semua bahan-bahan ni. Spray je kat kawasan yang biasa kena onar dan tempat persembunyian cicak.

Iklan

Boleh juga spray untuk halau semut.

Selamat Mencuba!

Sumber: Roslina Hashim

Artikel berkaitan: Rupa-rupanya cukur misai, jambang pun ada teknik tertentu